Sunday, December 9, 2012

Hanya kerana Sehari, aku bisa MATI..

Assalamualaikum followers ku..
lama x update blog kan.. hehe..
nie sha nk cite something, genap sebulan yg lepas..

Sebulan yg lepas, 9/11/2012
Memula sha sakit gastrik.. sakit yg teramat sgt la kat hempedu nie haaa..
then drive sorg2 g masuk uitm segamat sbb nk diorg cek.. *almaklumla student sana. jimat sikit duit. haha
g uitm segamat, cek2 bagi ubat gastrik.. pastu minx mc, drive la balikkk..
then da bpe jam lepas dari tu, sakit lagi. aish x ilang sakit nie!!sama je! 
minx tolong balik roomate "ikin" hantarkn balik ke klinik uitm..
then pegi balik, kena tahan la kat wad uitm segamat tuhhhh.. 2jam je kena tahan..
taim kne tahan tu, 2 kali kne cucuk. mak aihh.. relakan je laaa.. dah 2 jam, sakit kat hempedu pun hilangg..
tapi masih ade rase sakit lagi. tpi kat tempat lain lak!
kat bawah perut sebelah kanann.. OMG!! doktor dah suspek APPENDIX!! 
huhhh.. doktor ckp, kalu malam sakit lagi, pegi hopital ye..

ye, tepat jangkaan doktor, malam tu aku sakit lagi.. menggelupur sakit..
makan je muntah balik! errrrr.. huhu..
taim tu kat pkul 2pagi aku suh roomate aku anta aku g hospital segamat..
diorg anta laaaa.. ksian diorg.. doktor cek memula die ckp xde ape lpas cek air kencing..
rupanya mesin diorg rosak! choi!
terus aku ditolak masuk ke wad pembedahan.. ppfffttt..
col la mama babah suh diorg dtg..
sakit la sgttt.. cucuk masuk air lagi.. haaa.. pastu haram nk kne tunggu doktor pakar dtg nk sahkan sakit aku tu..
weyh lama weyh nk tunggu,, lpas sorg2 doktor dtg.. ckp aku mmg ade APPENDIX..=((
huhh.. pukul 3lebih pagi mama babah sampai, ikin ryna pun balik la umah..
then esoknya, sakit teramat sgt, pastu ngn kena puasa ag. seksa weyh..
pukul 1pm bru doktor suh admitted masuk bilik bedah..
12jam weyh aku menunggu seksa nk operation.. 

keadaan nk pegi bilik bedah tu, tukar suma baju , seksi woo,, haha then ade penutup kepala..
saat aku ditolak masuk ke bilik bedah, mama babah mengiringi bersama.. 
sampai depan pintu bilik bedah, diorg x bg mama babah masuk dah..
diorg ckp, "ade kate2 semangat ntuk anak?"..
mama babah ckp "umi mengucap, kuatkan semangat ye sayang.. mama tunggu kat sini.."
aku x taw ape perasaan aku masa tu, takut? lgsg tak.. tapi aku taw, mama babah risau..
keadaan yg aku alami sama cm lam tv tu.. tgok lampu2 atas.. mak aih lampu bedah x nk besar pulak..
aku kne angkat.. pastu die ckp "jgn risau dik.. kami dah biasa buat operation nie.. jgn risau ye.."
aku hanya mampu menggangguk tanda mengiya kan sahaja..
aku diberi sedutan gas, tu gas pelali.. die suruh aku buka mata, sedut gas tu..
hurm,, taw2 aku dah x sedar..

saat aku sedar, sume nampak kabur, kepala aku berat, sakit dalam perut hilang, cuma rasa, sakit akibat pembedahan..
aku ditolak kembali ke wad, dan perkara pertama aku kua dri wad, aku dengar suara mama.. 
mama ckp "anakk mama.. anak mama ok?.."
rupanya aku dlm bilik bedah selama 5jam! taw2 dah pukul6..
bila aku kembali ke wad, aku dengar suara mama, babah, pastu ryna, ikin n raf..
aku cuba kuatkan semngat aku ntuk buka mata, tapi x mampu.. aku hanya mampu bunyi emm emm je.. huhu..
tapi ryna jahat, nk usik bntal busuk aku! haish! 
alhjamdulillah pembedahan selamat..
tapi doktor ckp, appendix aku pecah dlm, and ade nanah. so tu lama dlm bilik operation.
kalu aku lewat pegi hospital, nyawa aku will fly fly flyyy.. huhu..
sbb dah pecah lam perut serta ade nanah, boleh buat usus pecah n klua mlalui najis..
p sume selamat..

keesokkan harinya aku sedar.. tapi ubt tidur tu mmg kuat! keje aku nk tdo je! huhu.. ramai yg dtg melawat.. terima kasih.. teman sejati ku Ryna Ikin, n Raf syg sentiase menemani..
terdapat 7jahitan semuanya! sehari selepas operation aku dah disuruh untuk berjalan, turun dari katil.. ntuk melancarkan perjalanan darah.. ahhhh sakit weyh! bius da abis!
mama x pernah lepas menemaniku di sisi.. 

hari ke3, aku kembali ke rumah KL.. tdur spt biasa,
hari ke4, aku mandi.. mama la mandikan.. hehe.. lepas mandi, nk lap badan,
mama lap dekat luka, terdapat air keluar dari luka.. tekan tekan, rupanya NANAH!
luka tempat jahitan terdapat infection! masih ade nanah yg ada.
ape lagi, kabut pegi Hospital serdang pulak! 
dlm kereta, nanah memancut2 keluar,, abis seat keta babah. sory bahh.. huhu.. abis busuk bau badan aku..
masuk jumpa doktor, 3jahitan dari 7jahitan terpaksa dibuka..
masa 3jahitan tu dibuka, nanah keluar membuak2.. doktor pun terkejut! aku hanya mampu sabar, kuatkan semangat walau aku rasa hati aku luluh mase tu.sedih weyh.
pastu kne cuci dalam luka tempat nanah tu. sakit weyh. pedih! mne x sakit, air garam doe!
then setiap hari, luka tu kne cuci, and yg cuci tu mama saya laaa.. mama sy kan nurse! hehe..
then tiba masa ntuk buka lagi 4jahitan..
bukak, ingtkan daging lekat! rupanya x lekat! TERTETAS la balik luka jahitan tu..
dalam weyh luka tu.. 5cm.. fuhh,, besar,,
setiap hari kne cuci.. sampai lah sekarang..
everyday..
tp alhamdulillah nanah dah xde.. cume ade bakterian lain yg masuk.. tp x de la seriius sgt..
luka pembedahan tu  smpai sekarang masih terbuka sbb kne cuci hari2..
org slalu tnye, bila nk jahit balik?? aku jwb, mesin jait rosakk.. hahaha..
x leh nk jahit lagi.. sbb luka terlalu dalam.. and masih ade kuman..
kalau jahit, nnti kalu jadi infection lagi, x pasal2 ade nanah balik.. x ke susah..
so dokter ckp, bia luka mengecil sikit.. baru jahit..
mama ckp, alhamdulillah luka tu semakin kecik,, tp masih terlalu dalam..

hurm.. tu lah kisahnya,,
belajar cmner?? haishh.. sebulan mc! mati aku nk kejar balik sume subjek..
kwn2 suh aku extend,, ah x nk ah.. rugi masa..

sume yg membaca, maaf ye, tlalu panjang..
haha.. tapi tu lah  cerita nya..

nk gambar tuk tatapan?? huhu.. nanti lahhh.. kang korang takut lakk.. aku sndiri pn takut nk tgok perut aku. haha

Wednesday, September 26, 2012

Update update!!

Assalamualaikum wahai followerku..
eceyhhhh.. hahahaha..
macam la ramai sgt follower kannnn.. x hit pun!
maaf ye sbb lama x update..
bzi laaaa.. ngeh2!

okay, berita terkini terkini!!!!
Sha dah melanjutkan pelajaran ke peringkat Ijazah Sarjana Muda Pemasarann..=))
alhamdulillah.. dimana?? di UITM SEGAMAT!!!!
yeeehaaaa!!!
hehehe,..
okay2 nk cite sket pengalaman kat sini..
kat sini, sha duk kat umah sewa.. kawasan kampung, ok la kottt..
alaaa,, acah2 cam aku nie bandar sgt la kan! hahahaha..
satu umah ade 10 orang..=))! best.. da bilik sha ade 3 org je..
my lovelyyy Rina and Ekin!! yeay..
sayang diorg shangat2! da cam adik bradik rase!
hehe..
lecturer pun best2.. ramai yg lawak2 aw..
p kne admit laa,,, keje mmg belambak2.. klas pax gila nk mati! huhhh.. p i have funnn!!!!
 k la,, later update ag! lets have some joyy!! weee

Tuesday, August 14, 2012

FENOMENA RAYA..

Yeah fenomena raya semakin terasa hangatnya.
tayah cite ah, x kire la kat shopping complex mane2 pn,
duk berduyun2 ag org duk membeli barang raya,, baju raya,, itu ini sume ntuk raya.
hamboii,, raya raya raya. puasa x cukup mane, ade hati nk raya!
ngee.. *cakap ntuk diri sendiri tuuh.
lagi2 yg shopping kat jalan TAR..
homangaiiiiii,, cam da semut api!! bduyun2.. ntah camner korg bernafas pn aku x taw..
andai kate, ngh ramai2 camtu, org jet pejuang ke, ape ke, baling bom,
kire separuh penduduk manusia x de! grr..
ramai sgt! ntah ape cari pn aku x taw..
*aku tpaksa lalu sbb nk g jumpa dentist.
alasan! padahal mmg nk pegi pun...
hahahaa,, yelaa,, barang murah2.. contohnya baju, lagi2 tudung.. haaa nyah! da cm ape dah!
tetiba aku tpkir, nie, baru hari raya org nk shopping, cam ner kalu nnti di padang masyar??
huih! x terbayang rasanya ramainya org..
kan.. setiap org ade rupa sendiri mase kat sne,,
ade yg sempurna, ade yg bercahaya wajah kerana imannya, ade yg dibogelkan kerana dosanya, mcm2 lah..
makcikk oih,, sakan beli naaa,,
taw la raya staun skali,, tp jgn lahhh nk duk membazir sgt..
smpai klu ikutkan, satu mall tu die nk beli!
ingt la pada yg x berkemampuan.. cukup la belanja secara sederhana..
sesungguhnya islam sndiri pn mengesyorkan supaya beserdehana la hidup nie..
baruu lpas buat pahala sebulan puasa,, x kannn nk buat dosa plak ntuk raya.,. kann..

Alhamdulillah Ramadhan kali ini, byk yg memberi perubahan kebaikan..
memberi seribu erti kpd aku..
dan kali ini adalah ramadhan yg paling beharga, dan bermakna bg aku..
sesungguhnya Ramadhan adalan bulan yg paling baik dari beribu bulan.. 

Saturday, August 11, 2012

Sayangi, hormati selagi mereka masih bernafas..


Assalamualaikum! Haaa,, okay entry kali nie pasal "Sayangi, hormati selagi mereka masih bernafas"
Agak2 korang sape yg aku masud nie? ah! otak korang bopren gepren x abis2! 
sah2 gamba tu gmba org tua! bf/gf korg tua cmnie eyh?
lempang kang taw lah!
mak bapak korang lahhhhhhh..
sayangi lah mereka, sebagaimana mereka menjaga kita, menyayangi kita..
tak, like seriously aku x paham, asal anak2 perlu nk anta mak bapak diorg kat umah org2 tua??!!
bila aku tgok org tua yg sakit, dahh tuaaa sgt2, aku slalu tnye mama, 
"ma, acik tu x de anak ke? asal anak die sanggup tgok mak bapak die camtu??"
aku x paham jgk yg ade anak vongok, tinggalkan mak die kat hotel bajet! pfft!!!
weyh anak2 yang cerdik2 sekalian alammm,, 
terutama yg sanggup tgok bak bapak korg duk kat umah org2 tua, campak mak bapak merata2,
korg x de otak eyh??
korang taw x mase kecik diorg jaga kau, sayang kau, then korg nak main campak2 camtu je?!
korg ingt ape? barang? errrghh senget!
pilunyaaa hati nie tgokk org2 tua kat umah org tua tu rindukan anak2 diorg..
weyh! klu taw cmtu, baik lenyek je kau dri kecik! tayah mak bapak kau ssh2 nk jaga!
ingt,, dalam hidup kita, kita hanya akan ada SEORANG MAK, dan SEORANG BAPAK..
x kan ade galang ganti..
terangkat la mcm2 mana pn mak mak lain, bapak2 lain, x kan sama dengan mak yg mengandungkan kita selama 9 bulann..
menangiss,, mengalir air mata seorang ibu tatkala anak2 melupakan dirinya..
tapi, jauh disudut hati, xkan pernah ade sekelumit perasaan benci pun kat anak2..
sejahat2 anak, sehina2 anak, mak bapak org yg x kan pernah buang,dan x kan pernah berhenti sygkan kita..
sayangi warga tua..
walaupun kalau korg tgok org tua sakit nk lintas ke, ape ke, tolong laaa..
korang bayangkan korg duk kat tempat diorg..
kayhh.. warga tua pn lebih memerlukan kasih syg..
jgn hina, jgn kutuk, jgn keji mereka.. 
sayangi merea sehingga habis hayat mereka.. jgn nnti bila diorg da x de, baru korg nk buat muka beruk nk nyesal..

Note : Emo sket sbb sakit hati tgok anak muda skg, tayah anak muda la, dewasa pn, xreti nk ingt mak bapak.

Wednesday, August 8, 2012

..


saya taw saya x sempurna..
sy taw sy x cantik,
sy x kesah kalu sy x cantik pada mata sesiapapun,,
tapi izinkanlah sy jadi secantik2cantik umat untuk Allah..
agar diakhirat nnti wajah sy bseri indah dengan keimanan..
Aminn~~

Saturday, August 4, 2012

Wahai muslimah~~



Mampukah aku menjadi seperti Khadijah?..
Agung cintanya pada Allah dan Rasulullah..
Hartanya diperjuang ke jalan Fisabilillah..
Penawar hati kekasih Allah..
Susah senang rela bersama..

Dapatkah kudidik jiwa seperti Aishah?..
Isteri Rasulullah yang bijaksana..
Pendorong tatkala kesusahan dan penderitaan..
Tiada suar untuk dilaksanakan.
Lantaran keikhlasan yang sentiasa bersarang..


Wednesday, August 1, 2012

Alhamdulillah..


Alhamdulillah ya Allah kerana telah bukakan pintu hati ini untuk bertaubat kepadaMu..
makin tenang rase hati ni..
sahabat2 ku, harap doakan ntuk kekalkan perubahan ku,,
jgn sangka yg perubahan ini hanya untuk sementara..
jgn pernah perlekehkan ape yg dah tersurat..
tersurat sekarang nie aku mkin berubah..
korg ckp, lek ah sha,, muda ag.. 
hahaha,, Allah hu akbar..
korang nie, ajal x kire tua muda..
korg taw ke bila ajal korg? korg taw ke korg pnye masa tu, smpai masa tua?
korang pasti? korang pasti yg korang dpt rase kenikmatan dunia smpai korang tua?
x de siapa pn taw bila ajal diorg..
biarlah aku berubah..
bukan alasan masih muda ke ape ke,
tapi alasan ku, x ingin mati di dalam kekufuran..
cup lah nikmat dunia yg aku rase sebelum nie..
aku da puas, aku dah nampak mne salah silap..
Allah bukakan hati ini untuk berhijab pada mulanya,,
alhamdulillah, hingga ke solat 5 waktu perubahan itu..
hijab, bukan mengatakan yg aku nie baik, aku nie ape,
tapi aku dah puas membuka keaibanku, menjadi tatapan sekalian.
biarlah dari skrg, hingga akhirnya, aku melindungi maruahku, melindungi agamaku, melindungi maruah keluargaku..
aurat ku ditutup, solat ku dijaga, kerana xmahu menambahkan dosa keluargaku..
sesungguhnya dosa ku masih dibawah tanggungan babahku, mamaku,, selagi belum aku berkawen, dosa itu dibawah tanggungan mereka..
x sanggup rasa hati ini ingin melihat mama babah yg telah membesarkan ku dengan kasih sayang, terpaksa menanggung dosa2 yg tlah aku lakukan..
moga dengan ini, Allah ringankan bebanan mereka..

Aku berdoa, aku berharap, ini akan selamanya.. 

Monday, July 30, 2012

Tangan menadah tanda bersyukur..


Kala malam mengetuk minda, hati, dan perasaan,,
Aku bersyukur, menadah tgn tanda aku bersyukur atas rezeki yg telah diberikan untuk aku pada hari ini, serta bersyukur masih dipanjangkan umur..
sahabat, malam ini aku masih bernafas, andai esok aku belom sempat untuk memohon kemaafan, maafkan lah aku..
sentiasa ingat hari kematian, dengan itu membuatkan aku tidak berani untuk melakukan dosa,
khuatir andai ajal dtg menjelma, aku belum sempat untuk bertaubat..
biarkan lah dosa silamku, mengajarku erti keinsafan..
dosaku, kesilapan ku, kesalahan ku, mengajar untuk aku berubah kearah kebaikan..
sesungguhnya, Allah yg maha esa telah bukakan hati ini untuk berubah..
Alhamdulillah.. sahabat diluar sana, doakan lah yg aku akn terus menerus begini,..
sha yg dulu, x payah kire la perangai cmner, degil, mcm2 ag lah!
yg kenal je taw.. tapi alhamdulillah.. Sha sekarang lebih tenang, lebih matang..
tapi, jap, alaaa,, perangai sengal tu x leh nk ubah ag laaa..

puasa kali nie, memberi seribu keberkatan, seribu makna, dan juga seribu dugaan buatku..
izinkanlah aku tenang untuk menghadapi segalanya..
Insyaallah..

Saturday, July 7, 2012

Berubah untuk suatu perubahan.

Assalamualaikum wahai followers blogku. *chewah. haha
paham x maksud title entry kali nie? haaa..
maksudnya, aku da berubah untuk mendapatkan suatu perubahan yg baik..
x paham jgak, col aku. ngee..
alhamdulillah da seminggu aku kekalkan perubahan nie..
ape perubahan tu?
tadaaaaaaa!!!! hehe,, aku da mulai bertudung..
Alhamdulillah.. da bulan baru, nisfu syabaan kan,, apa kata tutup buku lama, mulakan yg baru..
disebalik aku bertudung, ade sebabnya dan ada yg membuatkan aku ingin berubah.
biarlah rahsiaaaa.. *nyanyi sket lagu siti. haha

nah la sikit2 mula2 minah nie nk start bertudung.

errr. pffttt!

huh!

tuka style sket!

okay yg nie suci abis dan x di ambik kire sbb nie nk g bli bekpes ye. so no need lebih2. haha


last nie plsss tutup mata korong sblum korang muntah darah!!
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
seriously aku x tipu!
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
ready???
.
..
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
HA HAMBIKK KAU!
.
.
+

PEREMPUAN MELAYU TERAKHIR! haha. dem. bunuh diri. haha.

*Insyaallah yg kat fb tu, yg ade gmba x btudung tu, insyaallah akan dihidekan..
doakan perubahan ini berkekalan ye kawan2ku..=))

Wednesday, June 27, 2012

Wahai lelaki~~



Jika benar kau kasih.....~~

Bawalah dia ke jalan Allah..
Nasihatlah dia demi kebaikan..
Perbetulkan kesilapannya..
Jagalah dia dengan baik..
Kasihanilah dia..
Lindungilah dia..
Berikanlah kasih sayang buatnya..
Hargailah dia..
Ucapkan terima kasih atas kelebihannya..
Bersabar dengannya..
Terimalah dan cintailah kekurangannya..
Jadi imam terbaik dan redhalah kepadaNYA..

Moga kamu dan dia bertemu di syurga~~

Tuesday, June 26, 2012

Berbicara tentang yang dinamakan "JODOH"..

Bila berbicara soal jodoh..
pastikah pasangan kamu sekarang adalah jodohmu? ( for yg belum kawen )
jodoh, ajal, maut, semuanya ketentuan Allah..
semua Allah telah tetapkan..
setiap makhluk dicipta berpasangan..
telalu jahil bagiku untuk membicarakan tentang islam..
tapi, aku sbg umat islam, makhluk ciptaan Allah, perlu kenal erti batas2 yang disyariatkan dalam Islam..

back to our topic, JODOH..
tiada siapa tahu siapa jodoh mereka sblum mereka diijab kabulkan..
ade yg dah tunang bagai nk rak, esok nk kawen dah nie, tetiba x jadi..
see,, maybe thats not your jodoh..
berkawan bkn main lama, bercinta tunggang tunggek, kehulu kehilir bsama, blom tntu dia yang sah untuk kita..
tapi bukan semua camtu..
alhamdulillah ada yg kekal jodohnya, berkawan lama, akhirnya ke jinjang pelamin..
seronok kan?.. seronok bila pasangan pilihan, menjadi yang sah dalam ikatan.

yg budak2 couple clash, couple clash, x penat ke weyh?
aku taw laaaa,, aku pnah rase tu sume..
kecewa, sedih, putus, ape tu sume aku pernah rasa..
sekarang, dah laaaa,, single da setahun..
bia lah,, x de jodoh lagi la 2..
mungkin korg pk, terlalu awal bg membincangkan soal jodoh,
tapi tidak bagi aku..
aku berniat, berhasrat ingin menamatkan zaman muda mudi nie menjelang umur 23 atau 24..
skg aku umo 21.. wow, mgkin bg korg, "bapak awal gila kau nk kawen!" 
gatal sgt dah keeee?? haha..
tu la yg aku slalu dngar.. tapi aku punyai alasan aku yg tersendiri..
dan alasan tersebut, bialah aku sndiri yg taw.. nk taw gak, tnye aku face to face..
haaa.. hehe..

untuk bakal jodohku, ini untukmu.. :

assalamualaikum wahai yg halalku..
terima kasih kerana hadir untuk bersama diri ini..
jadikan lah aku suri dihatimu, jadikanlah aku sbg seorg yg perlu dilindungi dan disayangi..
walau aku tidak sempurna, sempurnakanlah aku..
jadikanlah aku seorg wanita yang turut perintah allah serta rasulullah..
bimbinglah aku kejalan yg diredhai..
semoga kita bersama hingga di jannah nanti.. =)

wahhh,, gitu ayatkann.. ayat bukan main, p calon pn x de ag..
aku x mencari, dan aku hanya menunggu..
andai jodohku itu ditetapkan oleh keluarga, aku terima..
bukan berfikiran kolot, tapi apa yg dipilih oleh ibu bapa, adalah  yg terbaik ntuk kita..
*tapi kena tapis gak lahh.. heee..=))

lagi untuk jodohku : *kali nie sempoi sket. td jiwang sgt.
haish awk wahai jodohku, mne awk?
penat sy tunggu taw x?
cepat2 la dtg.. teman sy, wat sy ketawa,
sy jeles taw x tgok org lain! errggghh,,
cepat2 la dtg! sy janji kat awk wahai jodohku, 
walau awk bukan yg pertama yg ade lam hati sy, tapi sy janji, awak adalah yg terakhir.. =')

Insaf..=))



Detik waktu terus berjalan,
berhias gelap dan terang,
suka dan duka tangis dan tawa, 
tergores bagai lukisan,

seribu mimpi sejuta sepi,
hadir bagai teman sejati,
di antara lelahnya jiwa,
dalam resah dan air mata,
ku persembahkan kepadamu,
yang terindah dalam hidupku..

meski ku rapuh dalam langkah,
kadang tak setia kepadamu,
namun cinta dalam jiwa hanyalah padamu..
maafkanlah bila hati,
tak sempurna mencintaimu,
dalam dada ku harap  hanya dirimu yg bertakhta..

detik waktu terus berlalu 
semua berakhir padaMu..

Saturday, June 23, 2012

Bila jari, hati, dan minda bersatu.

Seringkali minda ini, diri ini dihasuti syaitan.
mengatakan adakah Allah itu adil padaku?
andai Allah itu adil, mengapa seringkali aku yang terluka?
mengapa seringkali aku yg tersiksa? dan mengapa sehingga kini aku sendiri,
dan mengapa kebahagiaan itu hanya sementara untuk ku?
sedangkan insan lain enak dibuai mimpi bersama kegembiraan.
andai aku hanyut bersama hasutan itu, aku xkan setabah ini..

aku tahu Allah bersamaku, aku tahu Allah melindungi ku, aku tahu Allah mendengar segala rintihan ku, dan, aku tahu yang sememangnya Allah mengujiku, menguji keimanan ku, menguji kesabaranku..
dengan kepercayaan itu au kuatkan diri aku, kerana aku yakin,
ada sinar yang akan menerangi setiap kedukaan ku ini..

aku hanya menanti, aku hanya menunggu saat itu..
aku tahu, Allah meletakkan ku pada keadaan ini,
kerana Allah ingin aku kuat untuk menempuhi setiap dugaan yg mendatang..
supaya aku tidak lemah dan aku tidak tunduk pada godaan syaitan untuk berpaling darimu ya Allah..
ya, aku kuat, aku kuat untuk masih tersenyum walaupun aku dihimpit kesedihan..
aku kuat untuk mengembirakan org yg dalam kesedihan walaupun aku berada ditempat yg sama dengannya iaitu kesedihan..

ramai org membenci kesedihan, ramai orang membenci tangisan,
tapi adakah kamu tahu bahawa kesedihan itu lah yg membawa kpd kekuatan..
Allah tidak akan menduga umatnya sekiranya umat tersebut tidak mampu untuk melaluinya.
Allah tidak kejam, dan Allah syg akn umatnya..
anggap lah segala kesedihan suatu yang takkan pernah hilang..
andai hari ini kamu menangis, dan kamu ketawa, sungguh mustahil andai ketawa itu dpt menghilangkan segala kesedihan.. mungkin ada kesedihan yg lebih besar menanti disebalik tawaan mu itu.

Saturday, June 2, 2012

inspirasi hidupku..

firstly thanx judo. sbb aku bce entry ko, buat aku terase nk buat hasil nukilan aku bergelar seorang student bermula dari 3tahun lepas.

PART1

hehe.. bermula hidup sbg seorang yg bergelar "Student" di UITM SHAH ALAM kolej Alamanda. yg bertempat di Jalan Klang Lama. taw kenapa jauh? sbb uitm induk x de tempat ntuk budak diploma bisness kat sne.. so kne la sewa bangunan luar..

                              nie la bangunan nye.. KOLEJ ALAMANDA..
aku duk sini dekat 2 sem.. setahun la jugak kan.. dekat gila ngn mid valley..
keje aku hari minggu berjalan la kalu x balik umah..
kolej alamnda nie ade 24tingkat.. haaa.. tinggi beb!
ade 2 tingkat block A, block B..
block A, sume pmpuan,,
block B bawah lelaki atas pempuan! (syokk tuuu) haha.. gateyy

first sem aku duk block B! lelaki duk smpai tingkat 15, aku duduk tingkat 16.. heee..
bawah aku je lelaki.. p x de la aku nk g kua masuk umah laki..
hehehe.. alaa,, usha sikit2 je kat coridor.. lalala..
satu umah ade 3 bilik.. ade bilik 6 org, ade bilik ntuk 2 org, ade bilik ntuk 4 org..
aku punye satu bilik 4 org..
penghuninya, sha,eyza,syaza, and shakira..
satu umah dihuni 12org.. korg rase cam ramai kan?
tapi dsbbkan umah tu sgt besar, x rase pn ramai.. kalau kurang sorg, rase lain okay.
stiap bili, ade toilet okay.. siap ade yg ade bath tub ag eyh;..
so no kongsi ngn org lain.. tiolet pulak pn besar..
hee..

haaa.. view dri atas umah aku.. syokk beb.. malam ag cntik..
tapi tunggu la taim eksiden, bunyi bising, satu bangunan, sume kua kat koridor nk tgok org eksiden..
pastu bising2..
ishhh terukk terukk.. hahah *termasuk aku.. lalalalala..
 keje duk sne blajalnn je..
sem 1, ramai dismiss taw.. yelah, da duduk betul2 tngah bndar..
haha.. then sem 2, aku duduk blok A pulak.. sume pmpuan..
dah sbb ramai dismiss kan.. huhh..

one of my roommate. lover her.. ezanin. <3 <3
hehe..

after 2 sem kat sne, mula la dengar heboh2 alamanda akn ditutup..
sbb uitm induk shah alam da x mampu nk bayar bangunan tu lagi..
yelah, satu sem, setengah juta.
makkk die.. kann..
so,, mmg betul.. bermula sem yg ke3, semua dipindahkan ke jengka dan pilah..

PART 3
aku telah ditukarkan ke jengka..
bermula la hiduop aku di uitm pahang kampus jengka.
satu sem je aku kat sane.
x de life beb! matii.. hahaha..


nie roomates aku.. diorg pn same dri alamanda.. tapi banking..
satu bilik 4org, tapi hanya kami bertiga je..=))
x de life sgt duk sne.. bawak keta aku pn kering beb! kne ujan panas x de bumbung..
nk mkn mcd pun, mak ai,, sedey nk kne bawak keta, sejam perjalanan bru dpt mcd taw!
seksaa seksaa.. haha

PART 4,5, & 6
then part4, aku minx dipindahkan..
part 4, bermulalah life aku dii,,,,,,,,


Melaka!!!!!!
hehe.. yup2,, aku teruskan perjalanan hidupku dimelaka plakk..
aku dipindahkan ke uitm melaka kampus lendu..
even tersorok sket, p seronok la melaka beb.
baru ade life..
haha..
memula kat sini, awkward weyh.. yelah,, part 4 baru nk kenal dak2 melaka..
diorg da ade conding diorg sndiri,, aku sengsorg..
p okay, first day aku masuk kelas, org ptama tegur aku.. dayah, faraa dgn zetty..
wey,, gegar lutut aku wey first time tgok diorg..
dak2 klas tu, mak aih,, hot beb! lagi2 si saby tuh.. huhh..
memula, diorg admit diorg annoying ngn aku..
ye la,, freshie la katekan.. sape suka.. hahaha
x pe, aku x kesah,, but lama2 aku dpt sesuikan diri ngn diorg, 
then kami rapat.. seronok..
aku celebrate birthday si judo.. even malam tu suwey,, tpi best..
yela, gado sbb keta org kena telur, keta aku plak terkunci dri dalam.. haa




tgokk tu si saby.. yg paling hot! lynn,, azraa,, wee..
then kami bonding bersama..
part5, aku mula duduk umah sewa..
aku duduk bdua je dgn asilah..
die pn budak alamnda..
then kami semua semakin rapat dan akrab..
byk pengalaman dan kisah kami yg xkan pernah hilang dri ingtn nie..
nk tulis mmg byk la kan..
so,, x pe lah, kali nie, smpai sini dulu, insyaallah nnti cerita ini akan sambung..

yes judo, betul,, uitm dihatiku,
dan lebih tepat SAHABATKU DIHATIKU..
terima kasih wahai sahabat2 dari alamnda, jengka, dan melaka..
semua pengalaman buat aku lebih mengenali erti kehidupan dan berdikari.
xoxo

sikit sebanyak gamba~~











and yes, MEREKA, SAHABATKU, DIHATIKU.. <3 <3












Thursday, May 17, 2012

Tabah by Mazlela

Pertemuan ini , pertemuan terakhir,
dari dua insan yg sedang berkasih,
kerna esok hari kita tidak lagi 
digelarkan pasangan yg brcinta..
sudah ku menduga kau akan brubah,
cuma tunggu masa untuk kau meluah,
tapi hari ini terbukti smuanya,
kau pintaku melupakan dirimu..

tak apalah ku x kisah..
kerna itu keputusanmu..
mmg itu nasib aku.,. sering terluka dan jiwa tersiksa..

biar hitam sejarah hidupku,
namun aku tetap tabahan hati..
kesal memang kesal,
hati ku tercalar,
siapalah yg inginkan perpisahan..
andai satu hari ada org yg btnya,
mngapa kita x lagi bsama,
jwblah bhwa jodoh kita tiada,
dan kita x pnh sengketa..
moga engkau berbahagia,
dismpingnya yg kau puja,,
cuma satu yg aku pinta undanglah aku dihari bhgiamu..

p/s : jiwang lakk aku nie.. haha.. ntah la.. dalam siaa maksud lagu nie.. aku dnga, leleh.. huu..

Tuesday, May 8, 2012

yemeyhh..

okay belum cukup setaun pn sbnarnya fone bb bold3 aku tuu..
dah pulak aku tuka lain skg..
baru je aku hepy sbb tu fone paling tahan aku pakai..
hehe..
okayla,, introduce you all,, my new baby RED TORCH..
ngeh2.. org ckp fone nie cepat rosak kan? tapi kalu pndai jaga, elok la die,.
kann..

Friday, April 27, 2012

Sunday, April 15, 2012

bila hati tiada berpenghuni..

Bila hati tidak berpenghuni, hati dan jiwa kian kosong.
menjalani hidup seharian dengan penuh kepura2an..
penuh kebahagiaan yg palsu semata2,.
temasuk senyuman yg aku ukirkan dibibir ini..

rindu ku terhadap teman, rinduku terhadap sahabat lama, rindu ku terhadap kehidupan lama kian menjelma,.
kian hari dimakan hari, kian itu aku terasa kerinduan yg tersemat dihati..
aku hanya manusia yang mempunyai kelemahan diri,,
ingin juga hati ini terbuka untuk dimanja belai disayangi spt dulu..
cinta yg diharapkan x kan mungkin terbalas dan terjadi..
biarkan diri ini, kelemahan ini, tetap menyimpan dirimu didalam hati yg usang ini..
walau tiada berbalas, akan ku abadi segalanya disana nnti..
perbalahan, pertelingkahan, adat dalam setiap perhubungan..
setiap kesalahan yg sememangnya aku yg lakukan tanpa niat,
ataupun diri aku yg dipersalahkan atas kesalahan yg bukan milik aku,
aku tetap akan mengalah..
mengalah memohon maaf kerana tidak mahu kehilangan org yg aku syg..
aku relakan diri ini sakit, aku relakan diri ini pedih asalkan segalanya pulih,.,.
aku mengalah..
walau benar aku seorang yg pemarah, keras kepala, cepat melenting,,
tapi sama sekali EGO itu bukan milik aku..
EGO itu bukan sikap ku..
EGO itu bukan kelemahanku..

rinduku padamu tiap saat x pernah aku nafikan..
tiap lakuku, tiap tindak tandukku, sentiasa merindukan mu..
hanya kamu yg sentiasa bermain difikiran..
cuba hati ini untuk menepis segalanya,
tetapi tidak berdaya..
aku usaha,, dan aku berdoa supaya hati ini dipulilhkan dari segala kesengsaraan..
izinkan aku untuk merasai keindahan hidup, kebahagian rasa diri disayangi oleh insan yg aku syg..

sesungguhya kesakitan yg paling pedih adalah,
melihat orang yg kita cintai, mencintai insan lain..
dan dengan itu, jgn pernah izinkan diri ini melihat kamu bersama insan lain..
biarkan cinta yg aku semaikan untuk mu ini tetap hidup walau tiada pernah berbalas.

Merindukanmu~~

Saat aku tertawa di atas semua
Saat aku menangisi kesedihanku
Aku ingin engkau selalu ada
Aku ingin engkau aku kenang

Selama aku masih bernafas
Masih sanggup berjalan
Ku kan slalu memujamu

Meski ku tak tahu lagi
Engkau ada di mana
Dengarkan aku ku merindukanmu

Saat aku mencoba merubah segalanya
Saat aku meratapi kekalahanku
Aku ingin engkau selalu ada
Aku ingin engkau aku kenang

Monday, April 9, 2012

Cam izara???

huhh,, weyhh tolong laaa..
jgn la cakap lagi muka aku cam izara aishah tu..
die bapak comel gila kot!
aku nie celah gigi die je weyh..
x sama sumpah x sama..
boleh eyh tetiba org im, panggil izara aishah..
xnk pulak yg lain tetiba ckp muka aku cam izara..
uhh? kening? mata? bentuk muka? lain la ngek!!!!

korang judge sendiri eyh,,,






korang tgok izara aishah lam cite vanilla coklat nie bapak comel gila an!






aku plak?? uih mak aiii,, abis! 

 xsama lgsg okay! fullstop!

Wednesday, March 7, 2012

cinta tak semestinya memiliki..

cinta itu xsemestinya kita akan memiliki..
cukup dibiarkan dalam hati dan biarkan Allah yg menentukan andai dia milikku nnti..
jgn biarkan cinta mengaburi hati,
jgn kerana cinta merosakkan diri..
cinta yg aku perolehi sebelum ini, sering dikhianati,
sering dilukai,,
biarkan perasaan cinta, syg, rindu ini, x menyakiti hati lagi..
sy taw awk bukan milik sy, tapi sy nk awk taw, lam hati sy ade awk..
sy taw sy bukan pmpuan pilihan hati awk, dan sebab itu sy hanya berdoa yg sy akan bertemu jodoh spt awk..
kisah hati ini akn sy ingt smpai bila2..
kisah hati, kisah kita, kisah cara kite bertemu,..=))

Monday, March 5, 2012

cinta takkan mudah.

ya langit x kan selalu cerah,
cinta xkan pernah mudah,
segalanya aku hanya perlu tabah,
tabah mengharungi hidup yg sering berubah.
telah ku fahami dan au mengerti, jodoh ajal maut segalanya ketentuanNYA,,
dan aku hanya mampu menurut apa yg telah tertulis unttuku dariNYA.

Tuesday, February 21, 2012

hatiku kosong.

kini hatiku kosong tiada penghuni, tiada penganti.
biarkan hati ini kosong tiada perlu di isi,,
kerana takut disakiti lagi..
biarkan hidup dengan simpati org, dengan kasih syg org lain..
aku x perlukan cinta,
kerana dalam hidup aku tiada lagi perkataan CINTA..
aku bosan hidup alam bercinta,,
ya, dulu bahagia kerana adanya cinta..
tapi kini, setelah lebih 7bulan belajar hidup sendiri, tiada cinta dihati, hati ini kian beku untuk menjadi milik sesiapa, atau memiliki diri sesiapa..

alhamdulillah aku mampu berdikari,
alhamdulillah segalanya telah pulih,
alhamdulillah aku kembali hidup walau bagai beban dtg melanda..
alhamdulillah aku kuat..
segala yg aku harungi, membuatkan aku lebih kuat dan tabah untuk dugaan yg menjelang..

biarkan allah yg menentukan segalanya,,
aku hanya mengikut perancangan yg telah ditetapkan oleh-NYA..





Sunday, February 5, 2012

Jodoh~~

Jodoh itu rahsia Allah..
Sekuat mana kita setia,
Sehebat mana kita merancang,
Selama mana kita menunggu,
Sekera smana kita bersabar,
Sejujur mana kita menerima kekasih kita,
Jika Allah subhanahu wata'ala tidak menulis jodoh kita bersama kekasih kita,
Kita tetap tidak akan bersama dengannya.

puisi dari hati

tiap saat dunia berputar pada paksinya, aku merasakan diri ini semakin kerdil..
hati semakin kosong.. jiwa semakin bergelora..
dimana kesilapan ku?
kesilapanku kerana aku leka pada dunia, alpa padaNYA..
kebahagiaan? dimana harus ku cari?
mengapa kebahagiaan itu hanya dtg untuk sementara dlm hidupku ini?
mana yg sejati?
mengapa aku selalu kalah dalam alam dunia cinta?
jawapannya kerana aku alpa padaNYA lagi..
aku hanya insan biasa yg sering melakukan kesilapan..
insan yg sering leka pada dunia nyata..
aku x mahu kesedihan.. hanya membawa kpd kesakitan..
cukup lah berikan aku kesakitan..
kesakitan yg banyak mengajar aku erti kehidupan..
hati ini walau mulut ke berkata "jiwa kental" haha.. x memberi erti aku tidak merasakan kesakitan..

Thursday, January 5, 2012

Ombak rindu~~


Ombak Rindu,,
apa yg korang nk comment sal movie nie?
for me, okay je la..
aku x paham knape org leh ngis, p aku setitik air mata pn x de..
mgkin sbb aku bce novel die dan aku rase x puas hati sbb cite lain dri novel..
maybe.. umm..
btw, aku dah x percaya wujudnya cinta spt yg lam movie ombak rindu 2..
aku x rasa ada lelaki yg tulus, sesuci HARIZ dalam lakonan Ombak Rindu tersebut..
stelah aku lalui umur 21tahun ini ngn penuh alam percintaan, lelaki dtg dan pergi dlm hidupku,
walaupun bjuta pengorbanan yg telah aku lakukan untuk pertahankan segala percintaan yg aku bina..
Maaf cinta, aku dah x percaya wujudnya kau..
perkahwinan? haha.. ye, aku akui aku akan bernikah suatu masa nnti..
tapi, biarlah aku menikah dengan lelaki yg ikhlas mencintai aku spt HARIZ cintakan IZZAH..
maaf pada waktu ini, tiada cinta dihati, 


Pendam~~

Aku yg mengejar bayang cinta,,
kian terbiar,
terpendam kata, tak terungkap selamanya...
pedihnya hanya aku yg merasa, mahu memilikinya,,
aku hanya hamba cinta..
bisik hatiku lepaskan dirinya..
sungguh aku x bisa..
biarlah ku sendiri tanpa kasih dihati..
aku xmmpu pertahankan lagi,,
cinta yang menyakiti..
biarlah aku pergi, tiada hampa dihati..

pedihnya hanya aku yg merasa mahu memilikinya, 
aku hanya hamba cinta..
bisik hatiku lepaskan dirinya,.,
sungguh aku x bisa..
biarlah ku sendiri tanpa kasih dihati..
aku xmmpu pertahankan lagi cinta yg menyakiti..
biarlah aku pergi,,, tiada hampa dihati.., 
aku yg mngejar bayang cinta..

Sunday, January 1, 2012

Berakhirnya 2011, Bermulanya 2012.


Selamat tinggal wahai Tahun "2011"..
tahun 2011 yg penuh bermakna, penuh aku kenal erti kehidupan..
selamat tinggal kenangan 2011 yg penuh dengan kelukaan dan kesedihan..
selamat tinggal kenangan 2011 yg mampu mengukir senyuman dibibirku walaupun akan munculnya lagi tahun2 berikutnya..
bnyak kenangan yg membuatkan aku dewasa, menjadi seorang insan yg sedikit sebanyak berubah menjadi matang dari tahun yg sebelumnya..
dan kenangan cinta 2011.. cinta 2011, selamat tinggal..
kisah cintaku pada tahun 2011, yg sering buatku menangis, teluka, tersenyum, ketawa, dan membuatkan aku kehilangan sahabat2 ku..
aku redha..
biarlah kenangan pahit itu semua hanya jadi kenangan yg x kan pernah aku lupakan..
biarkan lah kenangan tersebut berlalu walaupun kesannya meresap dalam diri ini walau beribu tahun berikutnya menjelma..
aku biarkan hati aku tertutup tanpa insan didalamnya..
tiada insan lagi yg layak untuk menerima cinta aku yg agung ini walaupun aku mencintai "cinta 2011" lebih dari segalanya..
biarkan lah ia berlalu.. biarkan ia menjadi pengajaran buatku..
tangisan, tawa, semua akan kekal dalam ingatanku..

Assalamualaikum 2012.. Selamat datang dalam hidupku..
Alhamdulillah diri ini masih lagi mampu untuk bernafas..
Alhamdulillah aku masih lagi mempunyai kedua ibu bapa, keluarga, kwn2 yg menyayangi ku..
dan alhamdulillah juga kerana aku telah belajar erti cinta..
walaupun tiada cinta untukku pada tahun ini..
ya Allah ya tuhanku, aku mohon kepadamu, izinkan aku untuk menetap dalam hati seseorg untuk aku rasa disayangi..
ya Allah ya tuhanku, kau bukakan lah pintu hati ini untuk insan yg benar2 layak menerima cintaku..
insan yg kau rasakan benar2 akan mencintaiku seadanya..
insan yg x kan membuatkan aku terluka..
ya Allah ya tuhanku, kau kembalikan kebahagianku bersama kawan2ku..
jgn pernah kau pisahkan aku dengan sahabat2 ku..
jgnlah kau pisahkan kebahagiaan yg pernah kami cipta bersama..
tahun 2011 cukup aku rasa kehilangn cinta, dan juga sahabat..
tahun ini aku x perlu cinta itu untuk kembali, tapi aku perlukan rakan2 ku untuk masih berada disisiku..
sudah cukup segala yg kurasakan derita pada tahun sebelumnya..
biarkan lah tahun ini membuatkan aku lebih untuk tersenyum, mengukir segala senyuman..
ya Allah sesungguh nya aku hanya insan yg hina disisimu..
tapi dengarlah luahan hati ini, kerana hanya kau yg mampu memakbulkan segalanya..
biarkanlah "Tahun 2012" ini tahun yg istimewa buatku..
memberikan aku segala keindahan, sebelum tertutupnya mata ini..

salam~~