Tuesday, August 14, 2012

FENOMENA RAYA..

Yeah fenomena raya semakin terasa hangatnya.
tayah cite ah, x kire la kat shopping complex mane2 pn,
duk berduyun2 ag org duk membeli barang raya,, baju raya,, itu ini sume ntuk raya.
hamboii,, raya raya raya. puasa x cukup mane, ade hati nk raya!
ngee.. *cakap ntuk diri sendiri tuuh.
lagi2 yg shopping kat jalan TAR..
homangaiiiiii,, cam da semut api!! bduyun2.. ntah camner korg bernafas pn aku x taw..
andai kate, ngh ramai2 camtu, org jet pejuang ke, ape ke, baling bom,
kire separuh penduduk manusia x de! grr..
ramai sgt! ntah ape cari pn aku x taw..
*aku tpaksa lalu sbb nk g jumpa dentist.
alasan! padahal mmg nk pegi pun...
hahahaa,, yelaa,, barang murah2.. contohnya baju, lagi2 tudung.. haaa nyah! da cm ape dah!
tetiba aku tpkir, nie, baru hari raya org nk shopping, cam ner kalu nnti di padang masyar??
huih! x terbayang rasanya ramainya org..
kan.. setiap org ade rupa sendiri mase kat sne,,
ade yg sempurna, ade yg bercahaya wajah kerana imannya, ade yg dibogelkan kerana dosanya, mcm2 lah..
makcikk oih,, sakan beli naaa,,
taw la raya staun skali,, tp jgn lahhh nk duk membazir sgt..
smpai klu ikutkan, satu mall tu die nk beli!
ingt la pada yg x berkemampuan.. cukup la belanja secara sederhana..
sesungguhnya islam sndiri pn mengesyorkan supaya beserdehana la hidup nie..
baruu lpas buat pahala sebulan puasa,, x kannn nk buat dosa plak ntuk raya.,. kann..

Alhamdulillah Ramadhan kali ini, byk yg memberi perubahan kebaikan..
memberi seribu erti kpd aku..
dan kali ini adalah ramadhan yg paling beharga, dan bermakna bg aku..
sesungguhnya Ramadhan adalan bulan yg paling baik dari beribu bulan.. 

No comments:

Post a Comment