Wednesday, August 1, 2012

Alhamdulillah..


Alhamdulillah ya Allah kerana telah bukakan pintu hati ini untuk bertaubat kepadaMu..
makin tenang rase hati ni..
sahabat2 ku, harap doakan ntuk kekalkan perubahan ku,,
jgn sangka yg perubahan ini hanya untuk sementara..
jgn pernah perlekehkan ape yg dah tersurat..
tersurat sekarang nie aku mkin berubah..
korg ckp, lek ah sha,, muda ag.. 
hahaha,, Allah hu akbar..
korang nie, ajal x kire tua muda..
korg taw ke bila ajal korg? korg taw ke korg pnye masa tu, smpai masa tua?
korang pasti? korang pasti yg korang dpt rase kenikmatan dunia smpai korang tua?
x de siapa pn taw bila ajal diorg..
biarlah aku berubah..
bukan alasan masih muda ke ape ke,
tapi alasan ku, x ingin mati di dalam kekufuran..
cup lah nikmat dunia yg aku rase sebelum nie..
aku da puas, aku dah nampak mne salah silap..
Allah bukakan hati ini untuk berhijab pada mulanya,,
alhamdulillah, hingga ke solat 5 waktu perubahan itu..
hijab, bukan mengatakan yg aku nie baik, aku nie ape,
tapi aku dah puas membuka keaibanku, menjadi tatapan sekalian.
biarlah dari skrg, hingga akhirnya, aku melindungi maruahku, melindungi agamaku, melindungi maruah keluargaku..
aurat ku ditutup, solat ku dijaga, kerana xmahu menambahkan dosa keluargaku..
sesungguhnya dosa ku masih dibawah tanggungan babahku, mamaku,, selagi belum aku berkawen, dosa itu dibawah tanggungan mereka..
x sanggup rasa hati ini ingin melihat mama babah yg telah membesarkan ku dengan kasih sayang, terpaksa menanggung dosa2 yg tlah aku lakukan..
moga dengan ini, Allah ringankan bebanan mereka..

Aku berdoa, aku berharap, ini akan selamanya.. 

2 comments: