Friday, December 9, 2011

4 Jenis Cinta..





Dalam dunia ini,
serba canggih, berteknologi tinggi, semuanya berubah..
begitu juga CINTA.. mudah berubah..
Dalam kehidupan kita, kita akan bertemu dengan 4 JENIS CINTA..
4 Jenis cinta sebelum bertemu dengan yang sebenarnya jodoh kita..

pertama :
Kita akan berjumpa dan bersama dengan pasangan, yg " kita terlalu mencintai,, tetapi pasangan kita x sygkan, x cintakan kita spt kita cintakan mereka.. "

kedua :
Kita akan bersama dengan pasangan kita dimana perasaannya berlainan.. " Pasangan kita lebih mencintai kita, dari kita mencintai mereka.. "

ketiga:
Kita sygkan seseorang, dan dia juga sygkan kita, tapi "you're not meant for each other".. korang saling menyayangi antara satu sama lain.. tapi korg x bersama mgkin atas sebab yg tertentu..

keempat :
Yang terakhir, kita bersama ngn pasangan yg benar2 mencintai kita setulus hati, dan kita juga menyayangi dia dan menerima die seadanyaa.. means xde perbezaan kasih sayang antara korg berdua.. setara.. itulah jodohmu.. insyaallah..

tetapi, bukan semua manusia akan merasa keempat2 cinta ini.. mgkin Allah kurniakan mereka kemudahan jodoh tanpa merasakan kesakitan yang perlu dihadapi di setiap perhubungan..
tapi aku bersyukur kpdNYA kerana kurniakan aku segala pengalaman pahit dan manis dlm adat percintaan.. itu semua berikan aku pengajaran dan kekuatan ntuk menempuhi segala kesakitan dan membuatkan aku matang dalam memilih perhubungan.. =))

No comments:

Post a Comment